Přeskočit na hlavní obsah

Přidání pravidla

Na této stránce naleznete informace o tom, jak vytvářet pravidla, možnosti nastavení, jaké akce a podmínky lze vytvářet a další.

Vytvoření pravidla

Pro vytvoření nového pravidla odkudkoliv z aplikace Balíkuj stačí v hlavní navigaci kliknout na Nastavení a vybrat Pravidla. V navigaci přehledu pravidel klikněte na tlačítko Vytvořit pravidlo. Následně budete přesměrováni do formuláře pro vytvoření nového pravidla.

Přehled podpory

Nastavení pravidla

Mezi základní nastavení pravidla patří:

  • Název pravidla - tento název bude zobrazen v seznamu pravidel.
  • Typ pravidla - určuje, zda se jedná o pravidlo pro zásilku nebo objednávku.
  • Popis pravidla - Váš vlastní popis k pravidlu, například k čemu je určeno a jaké má funkce.
  • Je aktivní - určuje, zda bude pravidlo od vytvoření ihned aktivní.
  • Datum platnosti od / do - určuje, v jakém časovém období bude pravidlo spuštěno.
  • Jednorázové spuštění pravidla - vyberte, pokud chcete spustit pravidlo pouze jednou.
  • Jednorázové spuštění pro objednávku - vyberte, pokud chcete spustit pravidlo pouze jednou pro konkrétní objednávku.
  • Odeslat systémový email na e-shopu - odešle emaily při změně stavu objednávky pro zvolenou e-shopovou platformu.
  • Spouštět pouze ve dny - pravidlo bude spouštěno pouze ve vybrané dny (Pondělí - Neděle).
  • Spouštět pouze v čas - na výběr jsou čtyři šestihodinové časové intervaly, ve kterých chcete pravidlo spustit.

Podmínky

Princip pravidel stojí na podmínkách a akcích. Podmínky určují, kdy se má pravidlo spustit a akce co se má stát. V sekci Podmínky klikněte na zelené tlačítko Přidat podmínku a vyberte z nabídky podmínek, které chcete nastavit.

Nastavení podmínek za kterých bude pravidlo spuštěno:

1. Vyberte vlastnost k porovnávání, například Číslo objednávky.

2. V poli Operátor vyberte jakým způsobem se má porovnávat. Například vlastnost bude nastavena na Číslo objednávky, operátor bude nastaven na Rovná se.

3. V poli Hodnota zadejte hodnotu, kterou chcete porovnávat.

Tímto způsobem se pravidlo spustí, pouze pokud číslo objednávky bude rovno zadané hodnotě.

Akce

Akce určuje, co se má stát při spuštění pravidla. V sekci Akce klikněte na zelené tlačítko Přidat akci a vyberte z nabídky akcí, které chcete nastavit.

Typy akcí:

  • Změnit stav objednávky - změní stav objednávky na zvolený stav.
    • automaticky bude zobrazeno pole pro zadání nového stavu objednávky.
tip

V poli Nový stav objednávky uvidíte všechny své vytvořené nakonfigurované stavy objednávek, jenž jste vytvořili. Jak vytvořit nový stav se dozvíte v dokumentaci.

  • Odeslat email - odešle email na zvolenou adresu.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro zadání emailové adresy, předmětu a obsahu emailu.
  • Odeslat emailovou šablonu - odešle vytvořenou emailovou šablonu ze systému na zvolenou adresu.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro výběr emailové šablony a příjemce.
  • Vytisknout - vytiskne zvolený výstup na vybrané tiskárně.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro typ dokumentu k vytisknutí a výběr tiskárny.
  • HTTP Post - odešle HTTP POST request na zvolenou adresu.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro zadání URL adresy.
  • Objednávka: Označit zaplacená - označí objednávku jako zaplacenou či nezaplacenou.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro zda je objednávka zaplacena ANO/NE.
  • Objednávka: Nastavit platební metodu - nastaví platební metodu objednávky.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro výběr platební metody.
  • Objednávka: Nastavit fakturační adresu - nastaví fakturační adresu objednávky.

    • automaticky budou zobrazena pole pro zadání fakturačních údajů.
  • Objednávka: Nastavit dodací adresu - nastaví dodací adresu objednávky.

    • automaticky budou zobrazena pole pro zadání dodacích údajů.
  • Objednávka: Nastavit dopravce a službu - nastaví dopravce a službu objednávky.

    • automaticky budou zobrazena pole pro výběr dopravce a služby.
    • možnost výběru všech aktivních dopravců a služeb, které máte v systému nakonfigurované.
  • Objednávka: Poznámka od zákazníka - přidá poznámku od zákazníka k objednávce.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro zadání poznámky.
  • Objednávka: Interní poznámka - přidá interní poznámku k objednávce.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro zadání interní poznámky.
  • Objednávka: Nastavit váhu - nastaví váhu objednávky.

    • automaticky bude zobrazeno pole pro zadání nové váhy.
tip

Nezapomeňte, že můžete přidávat více podmínek a akcí do jednoho pravidla! 😀

Speciální vlastnosti pravidel

V této sekci naleznete podrobnější popis určitých funkcionalit a vlastností pravidel, které mohou být pro vás užitečné.

Jednorázové spuštění pro objednávku

Vyberte-li možnost Jednorázové spuštění pro objednávku, pravidlo bude spuštěno pouze jednou pro konkrétní objednávku. Tato funkce může také složit jako pojistka před opakovaným spouštěním pravidla na stejnou objednávku.