Přeskočit na hlavní obsah

Přehled objednávek

Zde najdete rozhraní pro správu veškerých objednávek ze všech Vašich e-shopů, které jste do aplikace Balíkuj importovali z e-shopových platforem jako například Upgates, Shoptet apod. Tato sekce Vám umožňuje sledovat stav jednotlivých objednávek a poskytnout Vám úplný přehled o jejich stavu. S Balíkuj můžete snadno spravovat všechny Vaše objednávky na jednom místě s cílem zefektivnit a zrychlit celý proces expedice zboží.

warning

Pozor, zobrazují se pouze aplikace, které máte nastavené ve Vaší aplikaci jako aktivní. Aktivovat novou aplikaci můžete v sekci Nastavení -> Aplikace.

Filtrování objednávek

V horní části rozhraní se nachází sekce, která slouží k filtrování přehledu Vašich objednávek. Toto rozhraní umožňuje filtrovat podle řady kritérií:

Možnosti filtrování objednávek

  • Hledaný text - pole pro zadání textu, který se může nacházet v údajích o příjemci objednávky, čísle objednávky či jiných údajích.
  • Dopravce - po rozkliknutí se zobrazí dropdown menu, ve kterém můžete vybrat jednoho, více a nebo všechny dopravce, podle kterých chcete filtrovat.
warning

Pozor, zobrazují se pouze dopravci, které máte nastavené ve Vaší aplikaci jako aktivní. Aktivovat nového dopravce můžete v sekci Nastavení -> Dopravci.

  • Stav objednávky - po rozkliknutí se zobrazí dropdown menu, kde lze vybrat jeden z mnoha filtrů podle stavu objednávky. Mezi nejpoužívanější patří např. přijatá, storno, odesláno (na cestě).

  • Aplikace - možnost filtrovat objednávky podle jednotlivých aplikací.

  • Vytvořeno od / do - možnost výběru intervalu, ve kterém chcete zobrazit hledané objednávky.

tip

Pokud vyberete pouze datum od, zobrazí se všechny objednávky od daného data až k aktuálnímu dni.

  • Seřadit podle - možnost výběru, zda chcete řadit od nejnovějších či nejstarších objednávek. Dále lze řadit podle čísla objednávky a doby poslední změny.
  • Filtrování podle stavu - zde je možné filtrovat objednávky podle základních stavů, např. Nevyřízená, Vyřizuje se, Stornována.

Akce se objednávkami

Tato sekce slouží pro seznámení se s akcemi objednávek, jako je tisk, export dat, aktualizaci zobrazovaných objednávek a mnoho dalšího.

Akce se objednávkami

  • Vybrat všechny objednávky - v levé části tohoto menu se nachází tlačítko pro výběr všech objednávek. Tato akce se projeví graficky u každé objednávky zobrazením modrého čtverce s fajfkou.
  • Tlačítko aktualizace - tlačítko vyznačující se modrým kruhem uvnitř. Proběhne update a následné zobrazení nových objednávek v případě jejich existence.
  • Tlačítko akce - po kliknutí na tlačítko Akce se zobrazí dropdown menu s nabízenými akcemi:
  • Vytvořit zásilky a štítky - vytvoření zásilky a následný tisk štítku v jednom kroku. Po zvolení této akce se zobrazí nové okno, kde naleznete základní informace o nově vytvořených zásilkách. Více o tisknutí štítků zde
  • Označit jako vyřešeno / nevyřešeno - po kliknutí na toto pole se zvolené objednávky označí jako vyřešeno či nevyřešeno. V případě označení jako vyřešeno se tato volba projeví graficky u každé objednávky zobrazením zeleného čtverce s fajfkou. V opačném případě je tento čtverec šedý.
  • Tlačítko tisk - najetím myší na tlačítko Tisk se zobrazí možnost pro tisk Objednávky v PDF.
note

Pozor, aby tlačítko Akce fungovalo, musíte mít vybránu alespoň jednu objednávku.

tip

Častým postupem bývá vybrání všech objednávek pomocí tlačítka v levé části menu a následné zásilek a štítků pomocí tlačítka Akce. To vede k ušetření spousty času a klikání. 😄


Zobrazení jednotlivých objednávek

V přehledu objednávek má každá objednávka svou kartu s informacemi také o položkách objednávky a kontaktních údajích příjemce.

Zobrazení objednávky

tip

Pro zobrazení jednotlivých položek objednávky je nutné mít aktivní volbu Přehled objednávek s položkami v sekci Nastavení -> Objednávky -> Základní nastavení. Pro podrobnější informace klikněte zde.

  • Tlačítko vybrat objednávku - pokud je toto tlačítko zaškrtnuto (viz na obrázku výše) znamená to, že je aktuální objednávka vybrána a lze s ní provádět akce.
  • Číslo objednávky - číslo objednávky je u každé položky v přehledu zobrazeno tučným písmem, černou barvou (viz na obrázku výše č. 00021).
tip

Kliknutím na číslo objednávky jednoduše zobrazíte detail objednávky. 😌

  • Vlastní označení objednávky - jméno aplikace je zobrazeno hned pod oficiálním číslem objednávky, toto číslo je zobrazeno šedou barvou a mělo by pomáhat Vaší orientaci mezi objednávkami.
  • Datum vytvoření - zobrazuje datum a čas vytvoření objednávky.
  • Celková cena - zobrazuje celkovou cenu objednávky.
  • Platba - zobrazuje způsob platby, který byl u objednávky vybrán.
  • Doprava - zobrazuje způsob zvolené dopravy při vytváření objednávky.
  • Kontaktní údaje - zobrazuje základní kontaktní údaje příjemce.
  • Stav objednávky - po kliknutí na název aktuálního stavu objednávky se zobrazí seznam všech stavů, které může objednávka nabývat. Po zvolení nové hodnoty se stav objednávky uloží.
  • Počet balíků - zobrazuje počet balíků, které budou vytvořeny při automatickém vytvoření zásilky. Při změně hodnoty bude změna automaticky uložena.
  • Celková hmotnost - zobrazuje celkovou hmotnost objednávky pro automatické vytvoření zásilky. Po zvolení nové hodnoty bude změna automaticky uložena.

Objednávka v PDF

Kliknutím na tlačítko Akce u jednotlivých objednávek lze otevřít menu a zvolit možnost Stáhnout PDF.


Patička přehledu

Tato spodní část stránky slouží k listování mezi stranami s objednávkami. Zobrazuje se číslo strany s počtem objednávek na stránce. Disponuje také tlačítky pro postupování mezi stránkami.

Patička zobrazení objednávek

note

S těmito funkcemi můžete lépe organizovat a spravovat Vaše objednávky, což Vám ušetří čas a sníží námahu spojenou s jejich sledováním. Další informace o použití jednotlivých funkcí najdete v následujících sekcích dokumentace.